Ministryně Benešová má pravdu a podivné jednání soudkyň

12. 05. 2019 19:08:29
Paní ministryně Benešová je ve funkci několik dní. Za tu dobu neudělala žádná nevratná rozhodnutí, ale přesto její odpůrci už teď požadují její odstoupení. Problém je ale jinde.

Paní ministryně Benešová je ve funkci několik dní. Za tu dobu neudělala žádná nevratná rozhodnutí, ale přesto její odpůrci už teď požadují její odstoupení. Vadí jim také, že paní Benešová vypracovala pro prezidenta republiky zprávu, ve které prý konstatovala, že je možné si objednat trestní stíhání nebo způsob vedení soudního jednání. Na smutném příběhu, který se týká mne a mých synů, Vám ukáži, že je to možné a paní Benešová má pravdu. Takže se ještě jednou zamyslete než půjdete protestovat co vlastně chcete.

Skalní odpůrci současné vlády požadují zveřejnění zprávy, kterou paní Benešová vypracovala pro pana prezidenta Zemana. Jenže stejní lidé zapoměli na kauzy, které byly mnohokrát zmiňované v novinách, televizi a v dalších médiích.

Už prostá rešerše vnese pochybnosti do jednání některých soudců. Jasně nejde o všechny soudce, ale proto aby zlo dostalo prostor, tak stačí, aby ti poctiví mlčeli a nic nedělali. Třeba s odkazem na nezávislost soudců.

Před pár lety bylo téměř nepředstavitelné si stěžovat na doktora – lékaře. Dnes je to běžné. Přitom pokud jde o vlastní léčbu, tak lékaři často soupeří s přírodou a dlouhodobě zanedbávaným tělem pacienta. V práci lékaře je, ale vedle samotné léčby ještě druhá část jejich práce a to je administrativa a práce s lidmi. To je možné konrolovat a také se to děje. Sami lékaři zavedli takové postupy a kontroly, aby nedošlo k pochybení. Takže lékař, který by operoval zdravou místo nemocné ledviny by měl problém. Pravděpodobně by ani nedostal šanci své pochybení zopakovat. V justici je normální pokud soudkyně několikrát po sobě vynese rozsudek mimozákon, který nic neřeší.

U soudů nic takového jako u lékařů neexistuje. Oni (soudci a soudkyně) sami nemají zájem měnit současný stav, který většině z nich vyhovuje. Když někdo nahlas řekne, že je nutná změna, tak se okamžitě ozývají názory, že je ohrožena soudcovská nezávislost a prý i demokracie. To je omyl. Dnes se skutečně mohou dít podivné věci, které nasvěčují tomu, že minimálně některé skupiny soudců (soudkyň) rozhodují a vedou jednání podle konkrétního přání.

Poposedáváte s pohoršením, že to není možné? Tak vám popíši příběh, který se týkal mne a mých synů a odehrával se v rozpětí let 2009- 2017.
Některé manželství nevyjdou. Stalo se to i mně, když byli kluci malí. Takže přišlo na řadu jednání o úpravě styku otce s dětmi. Já jsem nikdy nechtěl střídavou péči, mimo jiné i proto, že děti pak nevědí kde jsou doma, ale chtěl jsem být se syny každý druhý víkend a tak se podílet na jejich výchově. Takové stanovisko jsem před jednáním písemně zaslal soudu.

Jenže soudkyně mi na závěr jednání dala podepsat zápis z jednání. Se čtením se prý nemám zdržovat, že ona mi to přečte. Velké bylo moje překvapení, když jsem dostal písemné vyhotovení zápisu z hjednání. V něm bylo uvedeno, že se manželé dohodli na úpravě styku otce se syny na dvě hodiny jednou za dva týdny. Můžete namítnout, že jsem si to měl přečíst. Já jsem nepředpokládal, že soudkyně bude mít podobné manýry jako "šmejdi".

Odvolal jsem se ke Krajskému soudu, ale tam moje odvolání, které se týkalo výchovy dvou malých dětí s tím, že jsem odvolání podal 1 (jeden) den po termínu.

Podal jsem i trestní oznámení na soudkyni. Protože pokud někdo (soudkyně) zneužije emotivně vypjaté situace a dá vám podapsat něco jiného než o čem hovoří, tak tomu se podlé mého názoru říká podvod. Jenže šéf jednoho z tehdejších specializovaných policejních útvarů, mé trestní oznámení odmítl a neprovedl v té věci ani úvodní šetření. Když jsem si následně jeho jednání spojil s jeho sporem se státní zástupkyní, tak mi bylo jasné proč jednání tohoto policejního plukovníka vyvolávalo u státní zástupkyně takový odpor.

Když jsem si, v doprovodu dvou svědkyň, na postup soudkyně stěžoval u předsedkyně Okresního soudu, tak ta mi řekla, že konkrétní soudkyně nemá chlapy ráda.

Později jsem podal nový návrh na úpravu styku, protože dvě hodiny jsou málo na výlet natož na výchovu synů. Byl jsem překvapen, spíš šokován, že můj nový návrh má řešit stejná soudkyně, která mi podstrčila k podpisu něco jiného než o čem mluvila a na kterou jsem si stěžoval. Tam každý soudný člověk musel očekávat zaujatost (naštvanost), té konkrétní soudkyně.

Po prvním jednání byla z jednání soudkyně odvolána, protože se neudržela, některé věci nahlas komentovala a já jsem to nechal uvést do zápisu z jednání.

Nová soudkyně nic moc nezkoumala a prostě vzala doporučení znalkyně a s mladším synem jsem měl být pouze v sobotu a se starším v sobotu a v neděli jednou za dva týdny. Takže podle jejího rozsudku bychom sobotu strávili na cestě od matky a k matce kluků.

Takový rozsudek nabyl právní moci a fungoval několik let.

Na výše uvedené zážitky bych asi zapoměl. Zapoměl bych na soudkyni, která nemá ráda chlapy a přesto soudí svěření dětí do péče. Zapoměl bych na předsedkyni Okresního soudu, která ví o tom, že její kolegyně nemá ráda chlapy a přesto soudí rodinné spory. Zapoměl bych i na soudkyni, která vydává rozsudky style Ctrl C, Ctrl V kdyby nepřišlo něco mnohem absurdnějšího.

Bývalá manželka přestala v roce 2014 dodržovat platný rozsudek. To se může stát a kvalitní soudní systém by se s tím měl rychle vypořádat. V našem případě to řešení trvalo tři roky.

Po té co mi bývalá manželka dvakrát nepředala syny, tak jsem u Okresního soudu podal návrh na výkon rozhodnutí. Za tři roky se s tím návrhem soud nevypořádal.

Jako odpověď na můj návrh podala bývalá manželka návrh na novou úpravu styku. Takže po 6 (šesti) měsících od počátku nepředávání synů a nerespektování původního rozsudku vydala soudkyně nové rozhodnutí, ve kterém stanovila, že „styk mezi otcem a syny se neupravuje“. To vydala vysokoškolsky vzdělaná soudkyně v době kdy věděla, že matka syny odmítá otci předávat podle původního rozsudku.

Po několika měsících rozhodl Krajský soud bez veřejného jednání a rozsudek Okresního soudu zrušil s konstatováním, že „ je to rozsudek mimo zákon, který nic neřeší“.

Rozsudek se vrátil zpět k Okresnímu soudu. Znova to řešila stejná soudkyně, která vydala rozsudek označený „mimo zákon“. Takže výsledkem bylo po roce čekání další rozsudek, ve kterém soudkyně rozhodla, že „vztah mezi otcem a syny se neupravuje“.

Takže následovalo mé další odvolání a po mnoha měsících čekání zase rozhodnutí Krajského soudu, který opět rozhodl, že se jedná o rozsudek mimo zákon, který nic neřeší. Zrušíl rozsudek soudkyně Okresního soudu a bez dalších úkolů a termínů ho vrátil Okresnímu soudu.

To už se psal rok 2017

Do spisu přibyl posudek, ve kterém soudní znalec konstatoval, že „otec je schopen syny citiově obohatit“. Takže nejenom, že si dokáži se syny povídat, hrát, že o ně mám zájem, ale podle názoru znalce je mohu i citově obohatit. To bylo pro mne doslova vyznamenání. Jinak to viděla nezávislá soudkyně. Takže následovalo znova odvolání a tentokrát již jednání u Krajského soudu. Ten v polovině roku 2017 zrušil rozsudek Okresního soudu a rozhodl, že mohu své syny vidět 6 hodin jednou za měsíc. Takové rozhodnutí vydali navíc bez nároku na odvolání.

Nepiji, nefetuji, nehraji automaty a znalec konstatoval, že jsem schopen své syny citově obohatit. Arogantní soudkyně, které na základě mého odvolání dvakrát zrušili bez dalších úkolů a termínů rozsudek soudu nižší úrovně a pak mi milostivě dovolí být se syny 6 hodin jednou za měsíc bez nároku na odvolání, tak to je hodně divné.

Divné je to dvojnásob, když k tomu připojím průpovídky mé bývalé manželky, že chce děti vychovávat sama a u všech jednání s ní byla advokátka.

Ještě se najde někdo, kdo by pochyboval o tom, že mohou v rámci justice existovat skupiny ( v některých zemích se jim říká mafie), které jsou schopné a hlavně ochotné vydat rozsudek nebo jinak manipulovat s soudním jednáním (průtahy, posudky, atd.) podle přání jedné ze zúčastněných stan?

Dříve než budete zase protestovat proti paní Benešové, tak se prosím zamyslete nad tím jestli chcete zachovat současný podivný stav v české justici, kde je možné vést jednání podle přání jedné ze stran, nebo jestli chcete justici, která bude schopná a ochhotná se vypořádat se špatným, neetickým nebo dokonce podvodným jednáním soudců a soudkyň.

Podobná smutná věc jaká se stala mně a mým synům se totiž může stát i Vám a nenajdete nikde zastání. Část soudců bude jednat ve prospěch protistrany a zbytek soudců bude mlčet a budou se odvolávat na soudcovskou nezávislost. Takže dobře zvažte proti čemu chcete protestovat.

Když si ve svých řadách dokázali udělat pořádek doktoři- lékaři, tak musí být schopni si mezi sebou udělat pořádek i doktoři- soudci.

Autor: Jiří Nápravník | neděle 12.5.2019 19:08 | karma článku: 47.84 | přečteno: 13525x

Další články blogera

Jiří Nápravník

Žádná energetická krize! Ve skutečnosti lež premiéra a spekulace na burze

Premiér Fiala a vláda od počátku roku 2022 stále mluví o energetické krizi v ČR. Žádná energetická krize tady nebyla a není. Všechny ty řeči okolo elektřiny měly zakrýt obrovské spekulace na burze s komoditními deriváty.

8.2.2024 v 11:02 | Karma článku: 30.74 | Přečteno: 1054 | Diskuse

Jiří Nápravník

„Nemocný muž“ Česko? Základ řešení je v poučení se z minulých chyb

Současné problémy české ekonomiky a státu se hromadily, neřešily a odsouvaly dlouhé roky. Došli jsme tak daleko, že mnoho neefektivností, „standardizovaných“ postupů či doslova hloupostí je pro mladší generaci normální práce.

4.12.2023 v 6:19 | Karma článku: 20.92 | Přečteno: 358 | Diskuse

Jiří Nápravník

Požár v Českém Švýcarsku - jeden zapálil, další vytvořil podmínky pro požár

Státní zástupce obžaloval muže, který založil požár v Č. Švýcarsku v červenci '22. Obžalovaný požár založil. O lidech, kteří vytvořili podmínky pro tak velký požár a brzdili v počátcích hasební práce, se ale v obžalobě už nepíše.

26.11.2023 v 19:58 | Karma článku: 18.34 | Přečteno: 395 | Diskuse

Jiří Nápravník

Křivoklátsko - demokracie nebo silou prosazený nápad

Na Křivoklátsku byla a je stále úžasná příroda, o kterou se starali a starají místní lidé. Úředníci a politici tam chtějí udělat národní park. Ten však chce jen několik eko-kariéristů.

19.11.2023 v 19:59 | Karma článku: 23.76 | Přečteno: 521 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 7.71 | Přečteno: 151 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 198 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 28.65 | Přečteno: 605 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 527 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 471 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1810

Jsem praktik, který poznal práci v montérkách, ve státní správě i na místě ředitele dvou výrobních závodů. Mým velkým koníčkem jsou jíž 25 let počítače, programy a sítě. Dokáži o počítačích hovořit kriticky a snad i jazykem, který je srozumitelný běžným uživatelům.

Prvního hackera jsem vypátral v roce 1999, prvního vykradače bankovních účtů přes internetová bankovnictví v roce 2002.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...