Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u67d67m64i89l19a 96B72u88l33v13o96v41á 9596873608604

Na pocatku tohoto roku jsem zakoupila Pc Lenovo za cca 17 tis. Od sameho pocatku pada do nevyzadaneho restartu objevuje modra obrazovka ze se neco prihodilo a pak najede znovu . Pada to nahodile nekdy ne cely den dva , nekdy 3x za den. Prinesla jsem jej na reklamaci , neda se na tom delat nic - a tak mi nejprve vymenily HDD , nic se nezmenilo opet pady Pc do nevyzsdaneho rezimu opet reklamace a tentokrat vymena zakladove desky instalace SW a opet zadny posun dalsi reklamace mi odmitaji uznat . Pritom chyba stale stejna . Uz byl 4x na reklamaci naposledy temer mesic a opet jej tam mam vest opet neopraveno . Jsem z toho uz celkem nestastna protoze oni mi odmitaji uznat zavadu a podle nich sw do zatujy nepatri a ne pc stale nepracuje jak ma . Nikdy nevim kdy se problem projevi pritom mam doma 8 let strare se 7 windouw a tam se mi to nedeje . Podotykam ze ty pady se deji pri dpusteni internetu a he jedno s jakym prohlizecem . Je tu mezi Vami spousty chytrych IT poradite mi neco ??. Oni po me chteji asi najit zavadu a vypada to ze uz jen prinprebirani opet neopraveneho pc to prestavam davat . Pripadne dekuji .

0/0
doporučit
22.8.2019 11:27

M45i88l76a70n 69S38t75e40h25l24í55k 7710569193151

Pokud vyměnili HDD i základní desku, je každá rada drahá. Softwarem to podle mne nebude, protože předpokládám, že když měnili HDD, tak tam nainstalovali i čisté Windows. Problémy někdy může dělat i vadný zdroj, ale to snad určitě ověřili. Případné problémy s připojením k internetu by asi neměly způsobit restart PC. Podle mne by vás vůbec nemělo zajímat, kde je příčina, jestli byl PC čtyřikrát na reklamaci pořád se stejnou závadou, měla byste mít nárok na výměnu zboží, nebo vrácení peněz. Pohrozte jim ČOIkou.:-)

+1/0
doporučit
22.8.2019 12:51

L15u46d56m43i89l25a 57B84u54l58v43o72v24á 9896523338754

Vite uz jsem z toho opravdu nestastna. Ja jsem jim to zdokumentovala mam video i fitky jak tech oadu tak i v muste jde se to da nacist - udrzba - a oni mi napsali ze nezjisteno , pada to nahodile nejdy dva dni i vic nic a osk treba 3x za sebou . Ano Sw to dle me nemi to uz menili nejmin 2x jestli ne. Trikrat naposledy si to pustili a vráili bez opravy zpet ze tomu nezjisteno . A coi - nejak nemaji strach . A ba coi jsem zatim jen volala a ram ni rekli at to resim u soudu ... a naposledy po me chteli kdy to dela no nahodile a zakaznicky centrum mi teklo ze vymena Hdd a zakladove destky netnamena jeji vadu ... je to prej jen pokus ale nic to nemeni na tom ze me to pada - jinak dekuji ta info od nekodi kdo obtom urcite vi vic jak ja ... vite myslim si ze se v tom pocitacitaci sesli asi nahodou komponwnty v krajnich hodnotach povolenych odchylek od norem nebo to nejak souvisi treba s kolisanim napeti ... nevim no nejste IT jak pisete neméo b me to zajimat ale nic to nemeni ba tom ze mam stale uz 8 mesicu vadne PC

0/0
doporučit
22.8.2019 22:14

L84u83d70m27i74l77a 10B96u39l88v58o92v82á 9266273758924

Omlouvam se za chyby v textu zlobi me mobil

0/0
doporučit
22.8.2019 22:16

M91i35l22a40n 26S69t30e40h91l26í21k 7930139263351

Proti útoku hackerů pomocí zavirované přílohy e-mailu (phishingu) vcelku spolehlivě chrání jakýkoliv placený a pravidelně aktualizovaný antivirový SW, takže i když nepoučený uživatel takový e-mail otevře, antivir zabrání infiltraci PC. Takže ta nezodpovědnost podle mne nespočívá v tom, že člověk omylem klikne tam, kde neměl, ale že nemá počítač chráněný spolehlivým antivirem. Což bych tedy u novinářů očekával.

K té vaší závěrečné otázce: Sám v textu připouštíte, že chyb v SW se nedá vyvarovat. Jak jim tedy chcete zabránit, když je ani spousta simulací neodhalí a projeví se až v "ostrém" provozu?

0/0
doporučit
22.8.2019 10:23
Foto

J70i32ř94í 71N35á43p87r71a77v42n91í84k 1688357604

V minulém blogu jsem už psal o případech z let 2001-06 kdy se do počítačů obětí dostal virus, který antiviráky v té době neznaly.

Uživatelé měli antivirový program, fungovala aktualizace, ale útočníkům virus byl lepší. Co mi a těm poškozeným poradíte teď??

Pokud to simulace neodhalí, tak jsou špatné a je třeba ty simulace zdokonalovat.

Existuje ještě jedno řešení. Místo snahy o SW bez chyb (ta je správná), tak se zaměřit na to, aby se do počítačů/ mobilů/ řídících systémů, atd. dostal pouze známý a kvalitně ověřený (to neznamená placený) software.

+2/0
doporučit
22.8.2019 10:34

M74i27l54a48n 95S60t96e63h53l66í11k 7950439853821

Dnes je ovšem odhalení nového viru otázka hodin, takže pravděpodobnost nákazy je velmi nízká. I když samozřejmě to nevylučuji. Placený=kvalitní SW platí u antivirových programů, protože existuje spousta free verzí, které uživatele ukolébají, ale přitom jsou málo spolehlivé (zadarmo ani kuře nehrabe:-)).

0/0
doporučit
22.8.2019 10:41
Foto

J85i45ř85í 42N66á21p93r31a14v67n57í47k 1508617834

To je ono - zadarmo ani kuře nehrabe.

jenže základní bezpečnost v prostředí počítačů a všech moderních technologií by měla být / musí být základní vlastností systémů nebo úkolem státu, podobně jako hygienická, meteorologická služba, radiační ochrana.

Na začátku, u výrobců to dnes nefunguje, resp. někteří říkají, že to lépe nejde. Všechno jde, když se chce.

+1/0
doporučit
22.8.2019 10:48

M76i45l71a65n 64S45t76e57h76l38í20k 7340419273671

To je otázka. Zase byste tím zabil konkurenci, což hnací motor ve všech oblastech lidského snažení. Ale v některých oblastech by to asi mělo význam (letectví, doprava, zdravotnictví, obrana státu).

0/0
doporučit
22.8.2019 11:08

M42i90l37a91n 58S16t48e82h91l93í63k 7320329433381

eee ... což je hnací

0/0
doporučit
22.8.2019 11:08
Foto

J12i59ř23í 90N82á33p60r71a29v28n49í68k 1378647384

Pane Stehlíku a v operačních systémech PC (vlastně i mobilu) existuje a funguje konkurence? Opravdu?

+2/0
doporučit
22.8.2019 11:22

M10i68l89a85n 98S25t55e22h69l34í70k 7950889723701

Dostal jste mne, hade!;-D Je pravda, že v oblasti OS PC (u mobilů to tak úplně není) neexistuje konkurence (pokud nebereme v úvahu otevřený Linux), ale to je bohužel dáno tím, že MS získal už v počátcích velký náskok a stačil obšancovat svým OS a návaznými produkty celý svět. Ale i likvidace konkurence je v podstatě výsledek konkurenčního boje.:-)

0/0
doporučit
22.8.2019 11:44
Foto

J81i53ř34í 43N10á18p74r27a35v84n19í40k 1648727404

Tak a jsem u jádra problémů. Nejenom, že Microsoft ovládl trh s OS, ale přesvědčil svět, že vlastně lépe to dělat nejde.

Ve skutečnosti to jde lépe. Dokonce by na tom i MS mohl vydělávat, když by připustili, že se mylili.

+1/0
doporučit
22.8.2019 12:03

M66i79l54a37n 64S62t62e42h57l39í86k 7130109313571

On největší problém je asi v konzervatismu uživatelů (jak přiznává i pan Machaček). Zejména firmám se nechce jít na pole neprobádané a raději zůstávají u ověřeného a aktualizacemi zajištěného MS Windows a doprovodných produktů jako MS Office a pod. Konzervatismus se koneckonců projevuje i u samotného MS, který v podstatě pořád překlápí a vylepšuje stejný systém.

0/0
doporučit
22.8.2019 12:32
Foto

J62i64ř82í 55N56á66p24r13a31v38n91í93k 1718607234

Souhlas.

Vylepšená Škoda 120 bude vždy 120, nikoliv Superb.

+1/0
doporučit
22.8.2019 12:38
Foto

P15a25v56e95l 93M13a25c43h45a15č29e90k 5911852703

Poněkud jste mne zklamal, protože jsem se těšil na rozbor toho, PROČ to hackeři dělají a tomu jste se oklikou vyhnul.

Máte samozřejmě v mnohém pravdu, ale s tím dvojím metrem to vnímám poněkud jinak. Pokud běžný uživatel kliknul na nebezpečnou přílohu a třeba si i zlikvidoval data popř. i HW, tak to opravdu může přičítat jen sobě, protože koho jiného by obviňoval?

Oproti tomu, když je někdo masivně a cíleně proti něčemu zaměřen a stane se cílem útoků, tak může oprávněně spekulovat, že za tím může být jeho terč.

I s kvalitou SW máte i nemáte pravdu. Jednoznačně oprávněně kritizujete MS, protože to, co provedl s W10 je velmi, ale velmi trestuhodné (mně např. samovolná aktualizace znepřístupnila systémový HDD), ale žádná sankce se nekoná. Na druhé straně neexistuje v současné době absolutně bezpečný SW, zejména ne pro běžného uživatele. Každý se většinou zabezpečuje takovou měrou, jak reálné je nebezpečí napadení a jak důležitá a citlivá data obhospodařuje a kolik ho zabezpečení stojí.

Taková reminiscence: Němci za II.WW spoléhali na svou Enigmu jako neprolomitelný systém a Britové (i ostatní) tajili, že kód prolomili, čímž zásadně ovlivnili světové dějiny. I to bylo hackerství svého druhu, v tomto případě pozitivní. V naší době se jedná spíše o činnost nekalou či nemorální.

0/−1
doporučit
22.8.2019 9:18
Foto

J30i71ř27í 13N36á56p74r81a26v82n98í64k 1518157364

Díky za reakci.

Víte pokud jde o phishing a rozesílání zavirovaných zpráv, tak tam není rozdíl. Může se lišit důvod. Jednou mne zajímají peníze a internetbanking uživatele a podruhé data, to na čem pracuje.

Pokud jde o SW a jeho bezpečnost. Promiňte, ale možná jste se stal i Vy obětí PR softwarových firem.

Je pravda, že vytvořit SW bez chyb je těžké, možná nemožné. Pak, ale existuje druhá casta. Vytvořit v počítači, v serveru takové podmínky, aby ty chyby nemohl "nezvaný host" zneužít. Jinými slovy, aby se do počítačů nedostal neznávý SW a už vůbec ne schovaný jako příloha e-mailu.

+1/0
doporučit
22.8.2019 9:42
Foto

P69a68v69e95l 25M80a86c52h34a63č58e49k 5481192503

V tom máte nepochybně pravdu.

Na svůj účet musím uznat, že jsem částečně oběť svého pohodlí a konzervatismu, jinak bych už s Windows nedělal a chyby MS by se mne nedotkly. Proti phishingu jsem snad zatím chráněný dobře, protože ač jsem už také dostal vyděračský e-mail, tak touto cestou mi zatím problém nevznikl.

0/0
doporučit
22.8.2019 9:56

M47i33l20a45n 67S70t32e54h56l85í58k 7500749783201

Za tím znepřístupněním HDD může být hardwarová chyba, která se projeví, až když chce program zapisovat na poškozené místo HDD. Vůbec to nemusí být záležitost MS. Já už provozuji PC od dob MS DOSu a zatímco pod všemi OS počítače vesele "klekaly", pod W10 se mi to ještě nestalo. Co bych MS vyčetl, je to, co provedli se Skype. Dokud ho udržovali původní autoři (myslím Lotyši, nebo Litevci), šlapal jako hodinky. Jakmile ho koupil MS, jsou s ním neustále problémy. Dokonce mám podezření, že ho MS koupil jen proto, aby zlikvidoval konkurenci a donutil uživatele používat jejich komunikační SW.

+1/0
doporučit
22.8.2019 10:34
Foto

P14a59v91e39l 77M58a32c31h88a54č49e83k 5731772723

S tím znepřístupněním jsem po aktualizaci neměl problém jen já, ale více i ajťáků v mém okolí. Dokonce snad i vyšlo varování před konkrétní aktualizací Win a MS vydal opravu. HW chyba to nebyla, po přeformátování vesele pracuje dál bez závady a vadných částí.

0/0
doporučit
22.8.2019 11:16

M97i35l42a17n 42S61t41e40h69l68í98k 7450259483381

Tak to je možné. Asi jsem tomu unikl.:-)

0/0
doporučit
22.8.2019 12:58
Foto

P32a46v77e54l 53M53a88c56h79a71č87e11k 5881552223

R^:-)

+1/0
doporučit
22.8.2019 13:57

J31i48ř79í 78K23i60n24d41l 2718777513287

Tohle je vyjádření pilotů v jejich časopisu Model Boeing 737 MAX je teprve dva roky starý a od svých předchůdců se liší konstrukcí. „Změny byly motivovány tím, aby se zlepšila ekonomika provozu letadla, takže se tam umístil nový špičkový pohonný systém se zvětšeným průměrem ventilátoru, což dává větší účinnost pohonu. Motor je tak jiný a musel se překonstruovat letoun jako takový.Výrobce tak vylepšoval i stabilizační systém, jehož úkolem je udržovat letoun ve vyvážené poloze. Aktivuje se ve chvíli, kdy letadlo při startu stoupá. Pokud je úhel vzletu příliš velký, stabilizační systém začne tlačit předek stroje směrem k zemi. Při tom musí být vypnutý autopilot a řízení stroje tak mají v rukou piloti.Na začátku tragédie (a možná obou tragédií) byla změna v systému stabilizace letadla Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), kterou provedl Boeing paradoxně za účelem zvýšení bezpečnosti stroje. Mělo to jen jednu drobnou vadu. Nikomu o novince pořádně neřekl.Na druhou stranu je potřeba říci, že k tragédiím pravděpodobně nedošlo kvůli selhání nového systému, ale proto, že posádka neuměla správně reagovat na neobvyklou situaci, kterou systém navodil.

+1/0
doporučit
22.8.2019 9:18
Foto

J61i69ř19í 59N85á16p50r26a26v46n95í32k 1298537454

Díky, že jstre MCAS ví popsal.

Co je podstatné. Boeing se inspiroval v prostředí SW firem a vzal vývoj nového letadla "zkratkou".

Možná by tragédiím zabránila zkušenější posádka, ale to jsou všechno spekulace.

+1/0
doporučit
22.8.2019 9:46
Foto

P85a36v69e73l 39M51a23c56h76a96č44e69k 5251702313

Možná v tomto případě spíš kvalitnější školení a informovanost posádek o provedených změnách a chování letadla.

0/0
doporučit
22.8.2019 9:57

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz